Skip to the content

Backup-service til Microsoft 365

Microsoft giver kun opbevaring i 30-90 dage – vi hjælper med resten​​

Når I anvender offentlige cloud-tjenester, er det afgørende at forstå modellen med delt ansvar, og hvilke sikkerhedsopgaver der håndteres af cloud-udbyderen, og hvilke opgaver der skal varetages af jer som virksomhed.

Mange virksomheder antager, at deres Microsoft 365-produkter er sikkerhedskopieret, men mens Microsoft sikrer infrastrukturens oppetid, forbliver ansvaret for dataene hos kunden. Det betyder, at I som brugere af en Microsoft-applikation, bør genbesøge, om jeres data er beskyttet. Man kan miste data ved for eksempel fratrådte medarbejdere eller ransomeware.

Standardindstillinger i de fleste Microsoft-applikationer og OneDrive, giver kun opbevaring i 30-90 dage, hvorefter data enten arkiveres eller slettes permanent.

Det er derfor vigtigt, at din virksomhed har en løsning til at beskytte de data, som jeres medarbejdere har oprettet og uploadet til Outlook/Exchange, Teams/SharePoint og OneDrive.

Det er her, vi gerne vil hjælpe med at sikre jeres data.​

Målgruppe

Backup-service henvender sig til virksomheder, der benytter Microsoft 365-tjenester.

Hovedfunktionalitet

Vi kan tilbyde jer en sikker cloud-backup af jeres data i følgende applikationer:

  • Outlook/Exchange: e-mails, kalender og kontakter
  • Teams/SharePoint
  • OneDrive for Business (Microsoft 365-filer fra Word, Excel, PowerPoint etc.)

Vi benytter en applikation til at tage backup baseret på ”software as a service”, kaldet SaaS.

I bestemmer selv hvor lang tid jeres data skal gemmes (dvs. hvis I tager backup i dag, hvor mange år frem i tiden skal I kunne fremfinde jeres data). I kan vælge imellem:

  • 1 år
  • 3 år
  • 5 år
  • 10 år

Vi tilbyder at løbende holde øje med om jeres backup er gået godt, og dette gøres ud fra en aftalt frekvens, ugeligt, hver 14. dag eller månedligt.

I vil modtage statusrapporter og I bliver kontaktet, hvis der er behov for handlinger grundet konstaterede fejlmelding på jeres backup.

Hvordan gør vi

1. Opsætning og dataudvælgelse
I samarbejde med jer står vi for opsætning og udvælgelse af data.


2. Overvågning

Vi holder øje med, om jeres backup er gået godt, eller der er behov for handling grundet fejlmeldinger på backup. Dette gøres med den aftalte frekvens.

3a Statusrapportering
Vi sender jer proaktivt en rapport, der fortæller seneste status.

3b Fejlrapportering
Vi tager direkte telefonisk kontakt til jer, hvis der er behov for handling på baggrund af en fejlmelding på rapporten.

Kontakt

Vil du høre mere?


Britt Munk-Madsen
Adm. direktør
bmm@pcsoft.dk
+45 29 69 07 09